Дізнатися про наявність вільної
квартири на добу в центрі Києва
+380679707095
+380633554431
+380957664975
Замовити або бронювати!
Будь-яка операція з нерухомістю і передача грошей другому учаснику угоди повинна оформлятися розпискою, що підтверджує отримання цих грошей. Багато оформляють розписки в довільній формі, але все ж певних правил слід дотримуватися.
Купуючи нерухомість, ви укладаєте двосторонній договір про купівлю-продаж, але він лише свідчить тільки про те, що угода була оформлена. А те, що покупець здійснив оплату, в договорі про це інформації немає.
В якості підтвердження оплати можна лише брати до уваги касовий чек, квитанцію, розписку. Але при покупці житла, покупець не завжди вносить 100% оплату. Іноді загальна сума може бути розбита на дві частини: передоплата, остаточна оплата.
Як би там не було, якщо ви віддаєте свої гроші, відразу просіть розписку, що підтверджує передачу коштів.
У разі виникнення спірних питань, саме цей папір буде вашим доказом. Те ж саме потрібно робити і при оренді житла, хоча часто орендодавці часто це ігнорують, так як не хочуть, щоб ця розписка потрапила в податкову.
Водночас, якщо такий документ не складено, то це може стати підставою для недобросовісного продавця стверджувати, що нічого не було сплачено і вимагати повернення квартири в судовому порядку. Як показує судова практика: якщо немає розписки або іншого документа, що підтверджує оплату, то позов продавця задовольняють.
Тому, в таких випадках соромитися не варто, так як це стосується вашої фінансової безпеки.
Розписка повинна бути складена за всіма правилами, інакше вона не матиме ніякої юридичної сили.
Для початку варто запам'ятати, що розписку має писати людина, якій передаються гроші. Не можна віддавати гроші одній людині, а розписку вимагати з іншої, наприклад, з родича. Якщо вам потрібно внести передоплату за житло через агента, то важливо переконатися, що у нього є доручення на отримання цього завдатку.
Розписку потрібно писати на папері виключно від руки, синьою ручкою. У тексті виключені будь-які помарки, виправлення, викреслення. Якщо щось написали не так як потрібно, то розписку потрібно переписати.
У разі виникнення судових розглядів, саме розписка написана від руки дає гарантію покупцеві захисту його інтересів. Розписку не потрібно завіряти у нотаріуса. У цьому документі можуть бути підписи третіх осіб, у присутності яких був оформлений документ. Або ж можна поставити свій підпис на звороті, як підтвердження того, що розписка була написана у вашій присутності.
У верхній частині на розписці від лівого краю вказується місце написання і поточна дата.
Як правило, текст повинен бути таким:
«Я, ПІБ, паспортні дані (серія, номер, коли і ким виданий), отримав від (ПІБ, дані паспорта) грошову суму в розмірі (обов'язково потрібно вказувати цифри і прописувати суму словами, при цьому перша цифра завжди пишеться з великої літери) гривень за (слід вказати в призначенні платежу, за що здійснюється оплата). Грошова сума отримана мною повністю, ніяких матеріальних претензій до (ПІБ) не маю».
Дані паспорта потрібно заповнювати в повному обсязі. Вказуючи мету передачі грошей слід прописати номер договору або іншого документа (якщо він є).
В кінці потрібно прописати повністю ПІБ і свій підпис.
З цього випливає, що розписка – дуже важливий документ, який служить доказом оплати, і вимагати цей документ з одержувача грошей потрібно обов'язково.